Satuin olemaan paikalla yrittäjäpariskunnan luona kun heidän
sähköpostiinsa kilahti mieluinen viesti: iso tilaus oli saatu! Kyseessä oli
tapahtuman järjestäminen kymmenien ihmisten tiimille. Ilo oli ylimmillään.
"Voitimme kilpailijat!" "Nyt voimme maksaa rästissä olevat
laskut!"
Pienyrittäjän arki on jatkuvaa
tasapainottelua. Pitää markkinoida, jotta saa kauppaa. Ja pitää saada kauppaa,
jotta on rahaa markkinoida. Kovin monimutkaisia oppeja ei näissä kuvioissa
tarvita. Yrittäjälle syntyy ajan myötä, yritysten ja erehdysten kautta, hyvä
tuntuma siihen, mikä vetää ja mikä ei.
Yksi asia nousee kuitenkin selvästi yli
muiden. Jos asiakas ei saa sitä mitä haluaa, ei hän tule takaisin. Tai vaikka
hän saisikin suurin piirtein haluamansa, mutta jokin tuotteen tai palvelun
toimittamisessa ei miellytä, on lopputulos sama.
Keskustelimme yrittäjäpariskunnan kanssa
asiasta. Kuulin, miten huolellisesti he valmistautuivat jokaiseen antamaansa
palveluun, Huomasin, miten heillä on kyky asettua asiakkaan asemaan ja sitä
kautta rakentaa palvelu, joka jättää tyytyväisen ja iloisen mielen kaikille
osapuolille.
Jälleen tuli todistetuksi oikeaksi yksi menestyksen perushypoteeseistä: asiakaskokemus ratkaisee!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti